Årsmöteshandlingar inför årsmöte GGM IF + pepp på #GGM14

Logo_makeit_150px.jpg

Hej medlem!

Välkommen till vår årsstämma för Geek Girl Meetup Ideella Förening. Se dagordning, årsmöteshandlingar, revisorberättelse samt valberedningens förslag på ny styrelse nedan:
Ordinarie Årsmöte
Tid: 25 maj kl. 16-17
Plats: Tekniska Museet
Rösträtt
För att kunna rösta på årstämman måste du ha betalat din medlemsavgift. Ebba som är kassör i föreningen kommer skicka en påminnelse till er som inte redan har gjort detta. För mer info kring rösträtt se §13 i våra stadgar.
Förslag/proposition till förändring av stadgar från styrelsen
§6 – Verksamhetsår Ändra verksamhetsår till 1 jan – 31 dec (med start från januari 2015)
Verksamhetsåret idag ligger mellan 1 juli till 30 juni.

För frågor kontakta styrelse@geekgirlmeetup.com

NU ÄR DET HÖG TID ATT ANMÄLA SIG TILL MakeIT 24-25 MAJ PÅ TEKNISKA MUSEET!
Skapartrenden har spritt sig som en feber över vår kreativa techvärld. Makers fairs är här för att stanna och vi gör plats för den nya DIY-vågen och dess lödande, pillande och magiskapande hack.
I år täcker vi alla slags varianter av skapande, allt från fysiska tekniska prylar till mentala sandslott. Vi bjuder in dig att prata om och dela med dig av din kunskap kring till exempel hur du bygger upp ditt nördfeministiska initiativ, vilken mikrokontroller som är roligast att programmera eller hur du bakar den mest pixliga Minecraft-tårtan.

Några av talarna för Geekgirl Meetup #MAKEIT är:

– Lydia Winters, Director of Fun, Mojang – will talk, play and be with us! (eng)
– Johanna Koljonen och Nina Rüdiger kommer djupdyka ner i skapandet kring mangan Oblivion High.
– Caroline Walerud, VD på Volumental arbetar med 3D scanning, hon kommer tala om skiftet från mass-production till mass-costumization.
– Jane Ruffino, tech writer and GetBulb CMO, will share lessons learned from her previous life as an archaeologist, and apply them to technological development today (eng)
– Kim Öberg från KTH berättar om deras projekt “The Robot Project” – en tribute till svenska popsångerskan Robyn.
– Filippa Malmegård, från Stockholm Makerspace kommer köra både crowdcrafting och andra kreativa workshops tillsammans med er på plats!
– Kristina Durivage, will talk about how she built clothing with electronics in it and tips others who want to play around with ideas. (eng)
– Carin Ism, gör en queerläsning av transhumanismen
– Tove Sundén,e som håller ett talk och en workshop om likheterna mellan handarbete och programmering.
Dessutom kommer Karin Nygårds och Geek Girl Minis husera innovationsverkstaden och lära alla programmera och testa makey-makeys (deras spår är öppet för alla 🙂 Och Susanne Fuglsang kommer lansera GGM+ !!!

Totalt blir det ungefär 25-30 talks/workshops/lightningtalks att ta del av under spåren #creativetechnology #socialbusiness & #justepic och det blir efterfest på SPOTIFY! Så på lördag kväll är alla geeks välkomna på FET FEST. Alla som anmäler sig kan ta med sig +1 – PEPPET!

Biljetter, tider och mer info hittar du här:

Vi ser fram emot att träffa er alla grymma geek girls!

/Styrelsen GGM IF